June 15, 2016

The Conjuring 2!!

Assalamualaikum..
Hai gais :)

Al-kisahnya, petang semalam (14 June) roommate aku ajak berbuka dekat luar. Aku tanya lah dengan siapa kat mana naik apa pukul berapa (well... common questions lah kan). Then aku cakap "tengok lah, kalau aku nak pergi aku bagitahu".

Sebenarnya, berdasarkan apa yang aku faham lah, aku ingat dia ajak berbuka esok (15 June). That's why aku respond begitu cewah. But then she kept asking me nak pergi ke taknak. Ok then baru aku tahu rupanya harini (14 June) berbuka luar. Since teringin nak berbuka luar, aku pun ikut je lah. Hehe

Okay nak dijadikan cerita, si Zaim dengan Aiman sewa kereta Viva. Sebab Zaim taknak bawak kereta so dia suruh lah Jiha (my roommate) bawak. Then aku lah duduk dekat sebelah driver. Nak pergi MidValley, tahu jalan tapi takut salah maka kami pun guna lah waze. Kahkah

PungPang² dengan sesat lah apa lah, sampailah ke destinasi. Aiman nak pergi Mid ni sebab nak jumpa kakak dia sebenarnya, nak bagi barang. So alang² dah nak masuk waktu Maghrib, kitaorang berempat ni berbuka lah sekali dengan kakak Aiman.




Selesai berbuka + solat apa semua, plannya nak tengok The Conjuring 2. Okay pergi lah beratur. Sampai je kat kaunter, tengok² yang kosong cuma seat depan je. Memang tak lah kan. Lepas tu masa diaorang tukar movie lain, hmm aku kecewa weh. Tapi diam je lah kan sebab bukannya taknak tengok, tapi memang tak ada rezeki orang kata. Masa tengok seat untuk movie lain pun sama, penuh! Lepas tu tak jadilah tengok movie kat Mid. Maka dengan itu kami berpindah ke NU Sentral. 

Hah! Nasib baik ada seat untuk movie Conjuring. Harga baru RM15, kalau dekat Mid RM17.




(Share dengan Jiha tapi aku yang habiskan. Hihi)


The Conjuring 2 best! Menjerit aku tengok hahaha. Not fully seram, sebab ada jugak part kelakar. Part gigi hantu tercabut tu pun quite funny jugak sebenarnya. Lol. How come gigi boleh tercabut hahaha

Okay, done watching The Conjuring 2. Popcorn pun dah langsai, movie pun dah end, dengan confidentnya keluar. Masa tu around 12am lebih jugak lah. Kedai banyak dah tutup, escalator pun dah stop. Masa tu dah turun sampai tingkat ke berapa entah. Tiba² si Zaim ni kata tadi dia nampak kat screen tu tulis "Did you left something behind?". Alah biasa lah Zaim dengan Aiman ni memang kuat merepek dengan lawak bodoh diaorang tu. Aku pun gelak je lah.

Gelak punya gelak, tiba² aku terasa something's missing. Aku tak sedap hati. Raba poket, kosong. Raba dalam handbag, ada telekung, powerbank, purse. Wait! Where's my phone?! Sambil jalan turun tu aku mencari² mana phone aku. Makin lama langkah aku makin perlahan. Check lagi sekali, memang tak ada! Omaigod tertinggal dalam movie room ke?!

Cuak babe. Walaupun Lenovo je. Masa ni aku terfikir, "haa tulah keluar tak bagitahu parents. Ini makan dia!" (tapi before movie start tu aku dah bagitahu dalam group family). Allah je tahu macam mana perasaan aku masa ni. Nak nangis, gigil lutut.

Lepas tu, kitaorang berlima gigih naik semula dekat wayang. Guna lift. Then cakap dengan pekerja tu, nak masuk room 5 sebab tadi tertinggal phone. Pekerja tu pun bagi. Time ni aku dengan Aiman je yang ada. Gigih si Aiman ni teman aku masuk balik dalam room tu. Sekali tengok², ada atas seat. Tertutup dengan bag popcorn. Ya Allah...... Lega weyyyy~ Thanks Man, teman aku huhu

Okay then, tak ada pergi mana² dah pun. Lepak depan KLCC, lepas tu hantar kakak Aiman balik rumah dia. PungPang² kami pun balik lah ke UKM semula. Sampai UKM around pukul 2 pagi jugak time tu.

So, the moral of the story, jangan lah leka tengok movie tu. Jerit, jerit jugak. Ketawa, ketawa jugak. Tapi barang berharga kena jaga. Aku fikir, nasib baiklah masih dalam mall masa perasan phone tertinggal. Taktahu apa nak buat kalau dah balik UKM baru perasan. Huhu. First time babe jadi macam ni T_T

Oh ya! Lupa pulak nak tambah. Please.. Please (10x) jangan jealous ke sakit hati ke kalau aku keluar tanpa kau. Yes, kau! Eh kau keluar tanpa aku tak apa pulak. Bukan sekali tau, banyak kali. Aku perati je, malas nak bising. So before cakap "untung lah", "hmm mana nak ajak" apa jadah semua tu, fikir. Cuba Fikir. Before this kau keluar ada ajak aku ke? Tak kisah pun kalau tak ajak tapi jangan nak lebih² sangat eh. Peace ^-^Y

No comments:

Post a Comment