May 4, 2015

Hmm..

Assalamualaikum..

Yesterday I went to GM Klang. I bought a blouse only. Tak beli pun barang untuk bilik. Hmm.. Sedih. Mak abah tak layan pun aku nak beli jam dinding untuk letak kat bilik. Mula-mula ingat mak abah nak beli kejap lagi. Lepas habis beli baju kakak aku. Lepas tu tiba-tiba mak aku cakap, "dah jom balik". Aku monyok je sepanjang perjalanan balik tu. Tak bersuara sangat pun. So nampaknya terpaksalah pergi beli barang bilik sendiri. Hmm. Nak buat macam mana kan 😞
 ??
Masa on the way nak ke tempat parking, oh ya. Kami naik guna esculator. Aku menuju ke atas. Then aku nampak seorang makcik ni. Muka macam Puan Edayu (mentor aku masa kat KMPP) naik esculator tapi menuju ke bawah. Aku buat bodoh je la. Plus time tu aku memang tak ada mood so aku pun malas nak layan. Then tiba-tiba aku teringat, "eh, muka mak Quiya pun macam Puan Edayu juga". Kat sebelah makcik muka macam Puan Edayu tu ada seorang perempuan. Means anak makcik tu la. Aku pun usha je perempuan tu. Tengok-tengok, betullah Quiya! Quiya tak nampak aku masa tu. Masa bertembung sebelah-sebelah, aku cuit tangan Quiya. Haha. Selamba je cuit tangan orang kan. Lepas Quiya pandang aku tu kitaorang hanya mampu lambai tangan je. Nak salam ke selfie ke tak boleh. Yelah, tangga tu bergerak. Semangat Quiya lambai aku. Haha. Comellah dia. Rindu nak tengok dia senyum macam tu.

Oh ya, Quiya tu kawan aku kat KMPP. Dia satu geng dengan aku. Tapi dia sampai semester 1 je. After that dia masuk UITM Segamat. Quiya ni orang Kluang, Johor. So that kitaorang memang dah lama tak jumpa. Contact pun jarang. Ya Allah, kecilnya dunia. Dalam banyak-banyak tempat, kat GM tu jugak aku jumpa kawan aku tu. Haha. Apa-apa pun aku tetap rindu dia. Rindu nak lepak dengan dia, menyanyi dengan dia, dengar suara merdu dia, tengok dia main gitar. Hmm. Kalau ada rezeki lagi kita jumpa ya! InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment